3.5 Setting: Cromlech
3.5 Setting: Cromlech
За Кромлех Накратко
Кромлех, или долмен на ирландски, е името, което реших да дам на келтския си сетинг. По съществп основната идея е за ниско магически сетинг, подчертано отсъствие на всякакви изчанчени чудовища НАВСЯКЪДЕ, всемогъщи магьосници и конспирации, зли властелини и прокълнати империи. Набляга се на келтски мотиви, примитивността на света, отсъствие на ебаси всемогъщите магически артефакти и тям подобни.
За ентусиастите по-подробно
Социално-икономическо ниво
Застинало на еквивалент 1-2 век преди христа. Най-често хората си живеят на малки селца и махали и търгуват едни с други, но рядко пътуват чак надалеч. Като цяло ключовото е, че народът е глупав и безпросветен - достатъчно говори факта, че на практика няма развита писменост и традициите и знанията се предават от уста на уста. От материална гледна точка сетинга е идентичен с описаното в ПХБ, само че паричните единици далеч не са същинско злато или сребро, защото скъпоценните метали са редки, а скъпоценните камъни - още повече, защото се обработват ужасно трудно при толкова допотопни условия. Д'ох. Разменни единици за обикновения човек са добитъка и хранителните продукти, за търговеца - кожите и сечивата, а за Ярлите и хранените им хора (главатяря/вожда на селото и знатните родове и/или признатите войни) - висококачествените стоки, скъпоценности и екзотични предмети. На практика това значи, че трябва да осребряваш бая стабилно количество евтина стока, ако искаш да купиш нещо скъпо, което изключва вероятността някой рицар уонаби просто да си влезе в ковачницата с чорап пълен с медни монети и да си напазари. На практика транзакцията е невъзможна, освен ако не си готов да се разделиш с нещо със същата или по-голяма единична стойност.
Раси
Игровите по по-ниските нива са само хора. Орки в света няма, но от системна гледна точка полуорки има - деца на Зешица и човек, или продукт на уручасване и като цяло - злотворното влияние на зещица. Елфите се крият в гората, а като се крият НИКОЙ не може да ги намери (освен тва и най-обикновените имат статистиките на дроуове с спеллайк абилитита по избор), джуджетата обитават земните недра на далечния север и също са изолационистично настроени (легендарни ковачи, но си има причина да са ЛЕГЕНДАРНИ. Ако все пак някой ги срещне са Midgard dwarves ot Frostburn), гноми и полуръстове - МРАЗИМ! като цяло сетинга е хюмън ориентиран, с подчертано отсъствие на демони и дяволи, дракони и драконо- и гущеро-подобни, аберации, уузове, ъндедове, конструкти и повечето наистина изчанчено изглеждащи монстъри. Гиганти, тип тролове и баш гиганти има, но са малко и живеят предимно в замръзналия север, където тъпчат на главите на джуджетата. Феите бележат сравнително стабилно присъствие, като духове на природата - ако някой има вземане-даване с свръхестествени същества, то шанса е това да са феи. Или Зещици, те също са сравнително често срещано явление.
Класове
исторически обосновани в стил централна европа преди христа, което значи че са значително ограничени.
Позволени са:
Варварите са задължително присъствие - войните берсерки са ключов елемент от келтския фолклор.
Файтърите са по-редки от варварите, защото няма академии, в които да се обучават, нито милития в която да служат, а военните кампании между племенните и селските вождове са с много малък размах и далеч не са огранизирани и дисциплинирани - в тях участват предимнопияни тълпи берсерки, тип варвари. Сериозен проблем е намирането на броня, защото металните такива са ужасно редки и скъпи.
Рейнджърите са на почит, защото се вписват добре в сетинга.
Роуговете си трябват, без отрепки, крадци и лъжци не може.
Бардовете в случая са много полезни и ключови за сетинга - харизматични и бъбриви ходещи енциклопедии, в един свят, където познание от другаде НЯМА къде да се намери, те са идеални лидери. Също така при отсъствие на магьосници и чародеи и малкото им магически таланти събрани от тук-таме се оказват доста ключови.
Друидите са доста иконичен елемент от сетинга. Фактически те изпълняват ролята на проводник между материлния сват и този отвъд сетивата, носители на древни познания и мъдрости. Те са единствената наистина обширна организация в света и също така единствените хора, които имат писменост - рунически букви на таен език, на който не им е позволенода учат никой непросветен. Някои от тях са светски личности и изпълняват ролята на доктори, съветници и дори старейшини, но повечето са отшелници, които излизат от свещените си гори и планини само на слънцестоене за да почетат природата.
Не са пзоволени
Клерици - организирана религия няма, всеки си вярва в местните богове и герои, даже хората нямат универсална клетва - попринцип е прието да се казва "заклевам се във всички богове, които почитам." За храмовете се грижат expert-и а свещените места на феите и природата вардят друидите.
Монаси - Астерикс и Обеликс в Тибет? Не мисля.
Паладин - като идея принадлежи на един доста по-късен исторически период - тъмните и средните векове, кръстоносните походи и тям подобни гупости. Най-малкото келтите даже нямат обединена религия, на която той да бъде шампион! И не ми излизайте с аргумента за странстващия рицар на доброто - сетинга предхожда рицарите и замъците с 15 века! Сиреч типа няма място в него. Гет оувър ит.
Магесника. Еми, сори, ама и той не се вписва в сетинга. Типажа, както и тоя на пладина принадлежи на съвсем друг сетинг - тъмни и средни векове - Мерлин итн. Смисъл втори век преди христа те най-малкото нямат начин да си водят тефтерите - никой не може даже да пише римембър? Няма книги - няма лор, няма лор - няма магьосници. Енд ъф дискъшън.
Чародеи няма. Даже и чародейки с големи цици не се намират. Срсли - дракони, демони и тям подобни същества тук са само мит! Легенди. Повечето от тях - измислени. Аз ин - в най-добрия случай никой не ги е виждал от много, много поколения насам и в момента вероятно живеят само в историите на бардовете. Даже и да са истински, дали си нямат друга работа, ами да се съешават с хората и да им правят магически бебета, а? Единствените що-годе често срещани магически същества в сетинга са феите и зещиците. За фей-борн много повече подхожда Барда заради каризмата и ограничените магически умения - самите феи не са ебаси кастърите - а децата на зещица по принцип не наследяват много повече от уродливата физика на майките си.
Псиони и издънките им няма. Гет оувър ит. Както и другите чанчории от къмплийт сериите. От там само фийтовете и ЕВЕНТУАЛНО някой и друг престижен клас, връзващ се с тематиката ан света важат.
Магия и технология - Стийм пънк - вън. Хай-фентъзи - вън. Кастърите тук са двама - бард и друид. Което значи, че за огнени кълба, драматично мятане на мълнии, флаши проклятия, шума телепортация и подобни красиви ефекти изобщо дума не може да става. Барда има някои възможности като илюзионист и лечител, но са ограничени и трябва да се използват разумно. Друидът си е доста пауърфъл кастър сам по себеси, но не е нито ракетна установка, нито омниподготвена ходеща библиотека.
Колкото до технология, итн... low tech IS LOW. Алхимията още не е кой-знае колко развита, металурзите все още се чудят как да леят канчета от чугун, така че да не се спукат през средата. Почти всичко трайно е направено от бронз, а всеки друг метал е символ на немалък престиж и богатство, защото е рядък.
Кромлех, или долмен на ирландски, е името, което реших да дам на келтския си сетинг. По съществп основната идея е за ниско магически сетинг, подчертано отсъствие на всякакви изчанчени чудовища НАВСЯКЪДЕ, всемогъщи магьосници и конспирации, зли властелини и прокълнати империи. Набляга се на келтски мотиви, примитивността на света, отсъствие на ебаси всемогъщите магически артефакти и тям подобни.
За ентусиастите по-подробно
Социално-икономическо ниво
Застинало на еквивалент 1-2 век преди христа. Най-често хората си живеят на малки селца и махали и търгуват едни с други, но рядко пътуват чак надалеч. Като цяло ключовото е, че народът е глупав и безпросветен - достатъчно говори факта, че на практика няма развита писменост и традициите и знанията се предават от уста на уста. От материална гледна точка сетинга е идентичен с описаното в ПХБ, само че паричните единици далеч не са същинско злато или сребро, защото скъпоценните метали са редки, а скъпоценните камъни - още повече, защото се обработват ужасно трудно при толкова допотопни условия. Д'ох. Разменни единици за обикновения човек са добитъка и хранителните продукти, за търговеца - кожите и сечивата, а за Ярлите и хранените им хора (главатяря/вожда на селото и знатните родове и/или признатите войни) - висококачествените стоки, скъпоценности и екзотични предмети. На практика това значи, че трябва да осребряваш бая стабилно количество евтина стока, ако искаш да купиш нещо скъпо, което изключва вероятността някой рицар уонаби просто да си влезе в ковачницата с чорап пълен с медни монети и да си напазари. На практика транзакцията е невъзможна, освен ако не си готов да се разделиш с нещо със същата или по-голяма единична стойност.
Раси
Игровите по по-ниските нива са само хора. Орки в света няма, но от системна гледна точка полуорки има - деца на Зешица и човек, или продукт на уручасване и като цяло - злотворното влияние на зещица. Елфите се крият в гората, а като се крият НИКОЙ не може да ги намери (освен тва и най-обикновените имат статистиките на дроуове с спеллайк абилитита по избор), джуджетата обитават земните недра на далечния север и също са изолационистично настроени (легендарни ковачи, но си има причина да са ЛЕГЕНДАРНИ. Ако все пак някой ги срещне са Midgard dwarves ot Frostburn), гноми и полуръстове - МРАЗИМ! като цяло сетинга е хюмън ориентиран, с подчертано отсъствие на демони и дяволи, дракони и драконо- и гущеро-подобни, аберации, уузове, ъндедове, конструкти и повечето наистина изчанчено изглеждащи монстъри. Гиганти, тип тролове и баш гиганти има, но са малко и живеят предимно в замръзналия север, където тъпчат на главите на джуджетата. Феите бележат сравнително стабилно присъствие, като духове на природата - ако някой има вземане-даване с свръхестествени същества, то шанса е това да са феи. Или Зещици, те също са сравнително често срещано явление.
Класове
исторически обосновани в стил централна европа преди христа, което значи че са значително ограничени.
Позволени са:
Варварите са задължително присъствие - войните берсерки са ключов елемент от келтския фолклор.
Файтърите са по-редки от варварите, защото няма академии, в които да се обучават, нито милития в която да служат, а военните кампании между племенните и селските вождове са с много малък размах и далеч не са огранизирани и дисциплинирани - в тях участват предимнопияни тълпи берсерки, тип варвари. Сериозен проблем е намирането на броня, защото металните такива са ужасно редки и скъпи.
Рейнджърите са на почит, защото се вписват добре в сетинга.
Роуговете си трябват, без отрепки, крадци и лъжци не може.
Бардовете в случая са много полезни и ключови за сетинга - харизматични и бъбриви ходещи енциклопедии, в един свят, където познание от другаде НЯМА къде да се намери, те са идеални лидери. Също така при отсъствие на магьосници и чародеи и малкото им магически таланти събрани от тук-таме се оказват доста ключови.
Друидите са доста иконичен елемент от сетинга. Фактически те изпълняват ролята на проводник между материлния сват и този отвъд сетивата, носители на древни познания и мъдрости. Те са единствената наистина обширна организация в света и също така единствените хора, които имат писменост - рунически букви на таен език, на който не им е позволенода учат никой непросветен. Някои от тях са светски личности и изпълняват ролята на доктори, съветници и дори старейшини, но повечето са отшелници, които излизат от свещените си гори и планини само на слънцестоене за да почетат природата.
Не са пзоволени
Клерици - организирана религия няма, всеки си вярва в местните богове и герои, даже хората нямат универсална клетва - попринцип е прието да се казва "заклевам се във всички богове, които почитам." За храмовете се грижат expert-и а свещените места на феите и природата вардят друидите.
Монаси - Астерикс и Обеликс в Тибет? Не мисля.
Паладин - като идея принадлежи на един доста по-късен исторически период - тъмните и средните векове, кръстоносните походи и тям подобни гупости. Най-малкото келтите даже нямат обединена религия, на която той да бъде шампион! И не ми излизайте с аргумента за странстващия рицар на доброто - сетинга предхожда рицарите и замъците с 15 века! Сиреч типа няма място в него. Гет оувър ит.
Магесника. Еми, сори, ама и той не се вписва в сетинга. Типажа, както и тоя на пладина принадлежи на съвсем друг сетинг - тъмни и средни векове - Мерлин итн. Смисъл втори век преди христа те най-малкото нямат начин да си водят тефтерите - никой не може даже да пише римембър? Няма книги - няма лор, няма лор - няма магьосници. Енд ъф дискъшън.
Чародеи няма. Даже и чародейки с големи цици не се намират. Срсли - дракони, демони и тям подобни същества тук са само мит! Легенди. Повечето от тях - измислени. Аз ин - в най-добрия случай никой не ги е виждал от много, много поколения насам и в момента вероятно живеят само в историите на бардовете. Даже и да са истински, дали си нямат друга работа, ами да се съешават с хората и да им правят магически бебета, а? Единствените що-годе често срещани магически същества в сетинга са феите и зещиците. За фей-борн много повече подхожда Барда заради каризмата и ограничените магически умения - самите феи не са ебаси кастърите - а децата на зещица по принцип не наследяват много повече от уродливата физика на майките си.
Псиони и издънките им няма. Гет оувър ит. Както и другите чанчории от къмплийт сериите. От там само фийтовете и ЕВЕНТУАЛНО някой и друг престижен клас, връзващ се с тематиката ан света важат.
Магия и технология - Стийм пънк - вън. Хай-фентъзи - вън. Кастърите тук са двама - бард и друид. Което значи, че за огнени кълба, драматично мятане на мълнии, флаши проклятия, шума телепортация и подобни красиви ефекти изобщо дума не може да става. Барда има някои възможности като илюзионист и лечител, но са ограничени и трябва да се използват разумно. Друидът си е доста пауърфъл кастър сам по себеси, но не е нито ракетна установка, нито омниподготвена ходеща библиотека.
Колкото до технология, итн... low tech IS LOW. Алхимията още не е кой-знае колко развита, металурзите все още се чудят как да леят канчета от чугун, така че да не се спукат през средата. Почти всичко трайно е направено от бронз, а всеки друг метал е символ на немалък престиж и богатство, защото е рядък.
OneWithNothing- Баш-Лютия
- Брой мнения : 42
Join date : 01.02.2011
Местожителство : Майненбург.
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите